katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

ovanligt

Publicerad 2012-11-21 14:10:46 i Allmänt

något som är ganska ovanligt nu för tiden är att jag får ett brev på posten. Min korrespondans brukar oftast ske via email och det är både snabbt och effektivt. Men jag måste säga att det är något speciellt när det plötsligt dimper ner ett handskrivet brev. Någon har tagit fram papper och penna, författat ett brev, lagt det i ett kuvert, klistrat på frimärke och sen gått iväg och lagt det i en postlåda. Sen så ska brevet färdas ett par dagar innan det når sin mottagare. Det kräver lite mer av oss nutidsmänniskor att göra detta.  Både av tid och tålamod. 
Men oh, så glad man blir!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela