katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Vi möts igen!

Publicerad 2012-10-25 14:37:00 i Allmänt

När ens besök åker så lämnar de ett stort tomrum efter sig. Först så umgås man intensivt under en tid. Mycket mer intensivt än man gör hemma, 24/7 liksom. Inte så konstigt då att lägenheten ekar dödstyst och ödslig när de åker.. Jag drabbas alltid av en vemodig och lite sorgsen känsla. Fast känslan är också blandad med djup tacksamhet och glädje över att de faktiskt kom. Tog sig tid att komma hit! 
 
Här kommer en blandad kompott med bilder från den senaste tiden!
 
 
Dagstur till Luxemburg
 
 
Macroooooner igen!!!
 
Den gamla staden Trier
 
där jag träffade en romare...
 
men jag håller mig nog till min skärhamnare!!
 
pappa är glad när han äntligen får hugga in på den burgundiska grytan som stått och puttrat länge, länge...
 
Håkan o mamma i vårt kök!
 
Steffie med en latte macciatho på cafe Fonda!
 
soligt och härligt i oktober!
 
övning inför Halloween? Nää, bara en "muddy" ansiktsmask :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela