katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

AsherMittwoch unt alles ist vorbei...

Publicerad 2013-02-13 12:47:00 i Allmänt

Då var det över för den här gången och vi går nu in i fastetiden. Men som vi har firat...oj, oj, oj. Nu känns det nästan som om man vill vila och ta det lite lugnt fram till Påska! Att vi hade förmånen att ha våra vänner Dan och Helen här gjorde ju det hela så mycket skojigare och bättre. Vi har klätt ut oss, gått pubrundor, varit på Kölschfest, dansat och tjoat, sett på paraderna och håvat in 3kg "kamelle", snackat med tyskarna ("kölscharna"), lärt oss en massa kölschsånger (nästan utantill) och verkligen fått en känsla för hela det här spektaklet. Tror nästan jag ska bli katolik i mitt nästa liv... ;-)
John var utklädd till "svenske kocken" !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela