katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

Första riktiga karnevaldagen

Publicerad 2013-02-08 15:00:45 i Allmänt

Ja, igår drog det alltså igång och stan svämmade över av utklädda människor som sjöng och drack öl. Det var som ett stort pulserande tåg i alla regnbågens färger som krängde längs gator och torg. Husväggarna fullkomligt vibrerade av musik och skrål. Helt galet! Håkan hade en kinesisk kollega på besök och vi skulle gå ut och äta på kvällen och kinesen ville såklart gärna äta tyskt. Men det var liksom fel kväll för varenda pub och restaurang var redan knökfulla av karnevalsfirare och det var inte en chans att få någon plats där. Vi hittade till slut en italiensk restaurang som vi först trodde var stängd för dörren var låst. Men det var öppet, de hade bara låst dörren för de ville inte ha in en massa karnevalfolk. På hemvägen kunde man börja ana karnevalens baksida - väldigt berusade människor, krossade flaskor och massa skräp..
Michael var glad ändå!
Vid Severinstrasse

Kommentarer

Postat av: Lin

Publicerad 2013-02-08 17:56:08

Helt otroligt! Kul att ha sett detta!

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-02-09 09:53:20

Ja herregud vilket leverne som vi säger på Tjörn;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela