katarinaicologne

2 år i Köln (Cologne) Tyskland.

sista januari

Publicerad 2013-01-31 14:47:58 i Allmänt

Då var det snart slut för den här gången. Min sverigevistelse alltså. Idag städar jag huset, frostar av frysen och packar resväskan. Ja, allt sånt där som numera går på rutin för jag har gjort det så många förr. Snart ska vi ut och fara igen, jag och min rosa resväska. Imorgon åker vi till Göteborg och på tisdag går färden till Cologne.
I Göteborg ska jag hinna med att träffa dottern igen och några vänner. På söndag blir det lite speciellt för då ska jag träffa en vän jag inte sett på hela 10 år!!! Det ni! Men det är aldrig för sent att ta upp kontakten igen. 
Och imorgon fyller den här killen år. 36 bast. Ja, tänk vad åren går käre "lill" lillebror. Grattis på Din dag en dag i förskott!
 
 
*Kalle*
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lin

Publicerad 2013-01-31 19:27:42

Lill-lillebror, vilket bra ord! Jag är ju också storasyster med två yngre "broar" (som en av mina tre söner sa en gång) och det har alltid varit svårt att särskilja de två småbröderna, men nu vet jag hur man kan göra ;)

Postat av: Katarina

Publicerad 2013-02-01 11:27:40

Ja, det är alltid så när jag ska nämna mina lillebröder i olika sammanhäng. Då måste jag alltid förklara att det är min första lillebror, min yngsta lillebror osv. Så jag tänkte att lill lillebror kanske blir bra ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Katarina Holmqvist

Välkommen till min blogg. Här kan ni följa mig i ord och bild om mitt liv som svensk i fjärran land. I April 2009 flyttade jag och maken till Shanghai, Kina och i November 2011 flyttade vi vidare till Köln, Tyskland. Vart det bär av härnäst vete gudarna!!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela